
Op de werkvloer of in de zakelijke sfeer
'Waar gehakt wordt vallen spaanders', oftewel, waar gewerkt wordt kunnen ruzies en conflicten ontstaan.
Strijdige belangen, onderling wantrouwen, verzuimsituaties, werkdruk, en zo verder. Het zijn situaties die de samenwerking onderling beïnvloeden. Tussen collega's of tussen medewerkers en managers of directie. Met als gevolg dat de sfeer binnen het bedrijf onprettig wordt of dat het bedrijfsproces wordt verstoord.
Het niet oplossen van een sluimerende ruzie of een conflict kan ontaarden in vervelende situaties. Bijvoorbeeld langdurig verzuim. Dat is voor alle partijen een situatie die het liefst wordt voorkomen. Als medewerker houd je van je werk en wil je dat werk zo goed mogelijk kunnen doen, op een veilige manier. Als werkgever omdat je liever betaalt voor werk dat uitgevoerd is.
"Dit hadden we niet afgesproken!", Herken je deze uitspraak?
Een conflict in de zakelijke sfeer ontstaat maar zo. Wanneer afspraken niet worden nagekomen, wanneer een dienst of product niet is wat het leek of als er misverstanden ontstaan. Daarnaast kunnen er grote (financiële) belangen spelen die niet verenigbaar lijken.
Het conflict kan ontaarden in een juridisch geschil en worden opgelost met tussenkomst van een rechter. Dat geeft risico op hoge proceskosten en minder invloed op de uitkomst. Wil je een juridisch proces voorkomen en wil je daarbij inzetten op herstel van de relatie?
Veldhuizen Mediation bemiddelt 'op de werkvloer' of 'binnen de zakelijke sfeer'. Ook als je hulp nodig hebt bij het voorkomen of het verder escaleren van een conflict.
